"Opieka ukierunkowana na pacjenta" to jedno z najgorętszych haseł w służbie zdrowia w tej chwili. Prawie wszystkie wysiłki na rzecz reformy opieki zdrowotnej zmierzają do zjednoczenia różnych systemów i podmiotów świadczących opiekę zdrowotną w ramach wspólnego celu, jakim jest zapewnienie każdemu pacjentowi właściwego leczenia przez właściwego lekarza we właściwym czasie. A w wielu przypadkach "właściwy czas" oznacza "właściwą chwilę".
Wcześniej zapewnienie pacjentom opieki zdrowotnej na żądanie było niemożliwe; nawet wizyty na pogotowiu wymagają zazwyczaj okresu oczekiwania między przyjazdem a badaniem. Jednak wraz z pojawieniem się telekonsultacji medycznych, pacjenci mają możliwość korzystania z opieki zdrowotnej na żądanie w zasięgu ręki - to świetna wiadomość dla świadczeniodawców, którzy chcą zwiększyć zadowolenie pacjentów.
Zalety korzystania z serwisów oferujących telekonsultacje medyczne
Telekonsultacje medyczne to szybsze świadczenie opieki - a tym samym lepsze wyniki. Przy wielu stanach chorobowych, im szybciej pacjent otrzymuje leczenie, tym lepsze są potencjalne rezultaty tego leczenia. Innymi słowy, kiedy pacjenci czekają na leczenie - albo dlatego, że nie chcą przechodzić przez kłopoty z umówieniem się na wizytę, albo nie mogą od razu dostać się do terminarza świadczeniodawcy - ich dolegliwości często się pogarszają, co znacznie utrudnia świadczeniodawcy przywrócenie ich do pełnego zdrowia.
Z drugiej strony, gdy pacjenci ubiegają się o leczenie za pomocą serwisów medycznych oferujących umówienie eWizyty, istnieje znacznie mniej barier dla szybkiego zapewnienia opieki - co oznacza, że pacjenci mogą wejść na drogę powrotu do zdrowia zanim ich stan się pogorszy. To z kolei prowadzi do lepszych wyników leczenia i wyższego poziomu zadowolenia pacjentów.
Usługi lekarzy online są tańsze niż opieka zdrowotna świadczona w sposób tradycyjny w prywatnych gabinetach - nie tylko na poziomie indywidualnej wizyty, ale także pod względem oszczędności kosztów.
Na przykład w haloDoctor ceny za wizytę zaczynają się już od 49 zł.
Dodatkowo, szybkie dostarczenie opieki zapobiega pogarszaniu się stanu zdrowia pacjentów, co w wielu przypadkach pomaga tym pacjentom uniknąć konieczności bardziej złożonego i droższego leczenia.
Pacjent i jego potrzeby są priorytetem. Nikt nie lubi czuć się ignorowany lub pomijany. A kiedy pacjent jest chory lub cierpi - i każe mu się siedzieć w poczekalni, aż lekarz będzie dostępny - łatwo jest poczuć, że komfort pacjenta nie ma znaczenia.
Telekonsultacje medyczne natomiast pozwalają pacjentom na ominięcie negatywnych doświadczeń związanych z poczekalnią - co oznacza, że wchodzą w interakcje pacjent - lekarz z dużo wyższym podstawowym poziomem satysfakcji.
Lekarz online na haloDoctor jest dla pacjenta na wyciągnięcie ręki 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Dzisiejsi konsumenci - w tym konsumenci służby zdrowia - mają wysokie oczekiwania. A dla zapracowanych pracowników służby zdrowia, dysponujących ograniczonymi zasobami, spełnienie tych oczekiwań może być trudne.
Jednak w obecnym, nastawionym na reformy środowisku służby zdrowia znaczenie satysfakcji pacjentów będzie nadal rosło - co oznacza, że świadczeniodawcy nie mogą sobie pozwolić na to, by nie szukać innowacyjnych sposobów na utrzymanie satysfakcji swoich pacjentów.